mandag 17. mars 2014

Portrettintervju

I dag skulle vi lage et portrettintervju av en voksen utenom skoletiden. Dette intervjuet skulle ha jobben som hovedfokus. Jeg valgte faren min, som er lastebilsjåfør for Ørland transport.

Navn: Kjetil Bolme
Stilling: Lastebilsjåfør
Født: 28. september 1969
Sivilstatus: Gift

Hvilken utdanning har du? Jeg er teknisk tegner.

Hvorfor valgte du den jobben du har nå? Jeg har alltid interessert meg for store kjøretøy, og med en far som var lastebilmekaniker var det ikke lett å unngå.

Hva går vanligvis jobbdagen din ut på? Det er vanligvis å frakte varer fra A til B og heise dem av, eller montering. Det kan variere fra å frakte takstein til å heise flymotorer til over 50 millioner kr.

Hvor lenge har du jobbet som lastebilsjåfør? I 10 år.

Hvor lenge varer en gjennomsnittlig jobb dag? Mellom 8 og 10 timer.

Hvis du ikke var lastebilsjåfør, hva hadde du hatt lyst å jobbe som? Det er et vrient spørsmål. Et eller annet innenfor automasjon eller lignende, antakeligvis.

Tusen takk til Kjetil for at jeg fikk intervjue han.
Her er et bilde av Kjetils kranbil som frakter en krane.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar