mandag 31. mars 2014

Arbeidsuke på Ganddal skole

Uke 13 var ikke som noen annen uke. Denne uken var vi ute i det store åpne farvannet kjent som jobblivet. Og fy søren er jeg glad jeg er tilbake i havna. Det var ganske stressende. Men mer om det senere. For nå skal jeg presentere hva jeg har gjort:

Som nevnt tidligere var jeg på jobb på Ganddal skole. Her jobbet jeg som lærer sammen med en kollega (medelev). Denne medeleven har vært med i mange av mine innlegg fra 8.klasse, så nå skal jeg la dere få lov til å leke detektiv og finne ut hvem det er (SPOILER ALERT! Det er Hallvard). Begge foreldrene hans er nemlig lærere der. Nå tar vi en pause fra meg for å se på info om skolen:

Ganddal skole er en grunnskole (1.-7. trinn) på Ganddal (You don't say?) Skolen har omkring 60 ansatte inkludert SFO. Lokaler er: Ganddal skole. Nå tilbake til meg.

Jeg og Hallvard var stasjonært på 4.trinn og, siden vi måtte jobbe 7,5 timer, og en vanlig skoledag varer så lenge, SFO. Oppgavene mine var å være hjelpelærer, altså å gå rundt å se om noen trengte hjelp, friminuttsvakt og å passe på at barna på SFO hadde det greit. Var ikke så vanskelig, for de hadde et lite inne område, noe som førte til at ungene var ekstremt energiske. Dermed hadde de alltid noe å gjøre på, og overaskende nok bare 2-3 tilfeller av skader. Men det var stressende å holde styr på dem. De var så mye er energisk en meg, noe som førte til at jeg ble sliten bare av å befinne meg i deres nærvær. Lærerjobben derimot gikk nesten plettfritt. Vi hadde noen få hendelser av elever som var så fasinert over hvor fantastiske og kule vi var (sann historie) at de glemte å jobbe, men vi fikk fort sendt dem tilbake på spor. Friminuttsvakt var også ganske spennende. Selv om det ikke skjedde noe galt, følte jeg meg som politi som jobbet undercover (selv om jeg hadde på meg en stor gul refleks-vest som indikerte min status som overordnet).

Så kan vi avslutte med en liten tilbakemelding om jobben. Jeg synes det var veldig gøy og jobbe på skolen, selv om SFO var ganske stressende og ikke fult så spennende. Jeg lærte en del om yrket, og jeg fant ut at lærer er noe jeg godt kunne tenkt meg å bli, SFO arbeider, ikke så mye.
Dette er skolens logo
http://www.minskole.no/minskole/ganddal/pilot.nsf/nt/716865FE204D8F7CC12572A60049D5C9/$FILE/Logo%20-%20Bilde.JPG

Her er skolens område. Som dere kanskje ser holder de på å bygge den større.
http://sandnesposten.no/bilder/nyheter/nyhetmain/4938.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar