fredag 6. mars 2015

Oppdrag 17

I dag var oppdraget å skrive et innlegg om en nyhetssak som gjorde inntrykk på meg. Jeg kom ærlig talt ikke på noen bedre tittel, så derfor kalte jeg bare dette innlegget oppdrag 17. Jeg valgte en sak jeg hørte om når jeg gjorde engelsk leksa tidligere denne uka (som egentlig var ganske lik denne oppgaven, bare på engelsk). Nyhetssendingen den ble sendt på kan du se her: http://tv.nrk.no/serie/nyheter/NNFA17030215/02-03-2015

Saken jeg valgte å skrive om var om en mann i 20-årene som i juli i fjor bandt hunden Lukas til en sementblokk og kastet han utfor en bru. Mannen mente at hunden bjeffet for mye og ville avlive den på denne måten av økonomiske grunner. Mannen er nå dømt til 6 måneder i fengsel og fratatt retten til å ha husdyr i 10 år. I følge aktoren i saken var straffen mild, men i forhold til lignende saker er den streng. Jeg valgte å skrive om denne saken fordi jeg synes det er så hjerteskjærende trist at noen kan behandle dyr slik. Jeg blir ærlig talt kvalm. Det er egentlig ikke så mye mer å si om saken, så jeg slutter det her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar