fredag 13. februar 2015

Spillanmelder og Markiplier

I dag kunne vi velge mellom to oppdrag. Jeg valgte å skrive om mitt drømmeyrke innenfor mediebransjen. Drømmejobben er paleontolog, men siden det ikke ligger innenfor media sjangeren, er det spill-anmelder jeg vil skrive om. Jeg er ærlig talt ikke sikker på om dette er et ordentlig yrke, men jeg skriver om det uansett. Det går utpå at du spiller et spill og skriver en anmeldelse om det. Ganske enkelt egentlig. Mye det samme som en film anmelder. Det høres spennende ut fordi jeg er glad i å spille spill (åpenbart), og da får jeg betalt for noe jeg liker (også åpenbart).

Det andre oppdraget var å skrive om hvilken person jeg ville intervjuet og hvorfor, og siden jeg ble fort ferdig med det forrige tar jeg det i samme slengen. Personen jeg ville intervjuet tror jeg må være Mark Edward Fischbach, bedre kjent som Markiplier. Han er skuespiller, komiker og filantrop, men er mest kjent fra YouTube karrieren hans. På kanalen hans Markiplier, legger han ut for det meste "let's play" videoer med morsomme kommentarer. Spillene han spiller er for det meste skrekk-spill, men han spiller mye annet også. Jeg synes han er utrolig morsom, og det faktum at han bidrar mye til veldedighet gjør han bare mer inspirerende. Jeg anbefaler sterkt at dere ser noen av videoene hans.

Her ser du et nydelig bilde av Markiplier i hans naturlige habitat
http://www.myfacewhen.net/uploads/6362-markiplier-happy.png


kilder: http://en.wikipedia.org/wiki/Markiplier

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar