mandag 12. mai 2014

5 på gaten: Petter Nothug

I dag hadde vi tid til to oppdrag, så da skulle vi lage et klassisk fem på gaten intervju om hendelsene med Petter Northug. Dette har jeg gjort før, så hvis dere ikke forstår hvordan de virker, les mine tidligere innlegg.

Spørsmål 1: Hva synes du om det Northug nettopp gjorde?
Person 1: Det er veldig uansvarlig, sel vom han er kjendis. Han bør tenke over konsekvensene før han gjør noe.
Person 2: Det var uansvarlig.
Person 3:Fyllekjøring er galt uansett hvem det er.
Person 4: Jeg synes det var uansvarlig. Men allikevel, alle gjør feil.
Person 5: Det var en kjempetabbe. Han satte sitt eget og andres liv i fare.

Spørsmål 2: Hvilken straff tror du han får?
Person 1: Noen dager i fengsel eller hjemmesoning, en stor bot og inndratt førerkort.
Person 2: Stor bot og fengsel.
Person 3: Godt spørsmål. Bøter, tror jeg.
Person 4: 40 dager i fengsel, betale bilen selv og en bot.
Person 5:En rettsak som alle andre. Men han mister kanskje også noen sponsorer.

Spørsmål 3: Mener du at Northug reagerte på riktig måte?
Person 1: Ja, det var bra av han å legge seg flat og ta fullt ansvar.
Person 2: Ja, han mente jo ikke å krasje.
Person 3: Ja
Person 4: Ja. Han la seg flat med en gang.
Person 5: Ja. Det er det eneste positive med å legge seg flat med en gang.

Spørsmål 4: Har du endret din mening om Northug?
Person 1: Ja. Før så jeg på han som et litt overlegent forbilde, men nå har han tatt seg i nakken og skjerpet seg etter tidligere hendelser.
Person 2: Nei. Han er jo den han er.
Person 3:Nei. Jeg hadde ikke sansen for han i utgangspunktet.
Person 4: Nope.
Person 5: Ja, delvis.

Spørsmål 5: Hva ville du gjort hvis du var i hans fotspor?
Person 1: Jeg hadde sont fengselsstraffen og kommet meg over det.
Person 2: Vet ikke.
Person 3: Beklaget veldig, gitt meg selv alkoholforbud. Det samme som Northug egentlig.
Person 4: Lagt meg flat og vist at jeg var mer ansvarlig en dette.
Person 5: Prøvd å gjøre det samme som han, innrømt at jeg hadde gjort en feil og lagt meg flat.



http://m.db.no/labrador/331/331694/33169446/jpg/active/978x_480_269__.jpg
http://www.dagbladet.no/2014/05/11/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/petter_northug/33235942/

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar