mandag 3. februar 2014

Yrkesmesse

Tiende trinn holdt en yrkesmesse torsdag 30. januar, hvor de lagde boder hvor de viste hva de ville bli, hvorfor de ville det og hvorfor andre burde bli det. Det var dataprogrammerere som hadde lagd et spill, kjemikere som brant ting og skapte mange fine farger, og flere boder med politi og veterinær. Det var selvfølgelig også flere boder, men jeg kan ikke ramse opp alle. Og selvfølgelig prøvde de fleste bodene å friste oss med godteri. Jeg og en kompis vant for eksempel en aluminiumsfolie pokal med twist etter å ha tatt en skuespiller test. Det var kreativitet (og en smule trangt) over hele skolen.

Jeg bestemte meg for å intervjue en medelev om hvordan han opplevde yrkesmessa. Her er resultatet:

Spørsmål 1: Hva synes du om messa?
Svar: Det var gøy fordi det var så mye kreativt å se på.

Spørsmål 2: Var det et yrke du la spesielt merke til eller var spesielt interessert i?
Svar: Veterinærbodene og dataprogrammerer

Spørsmål 3: Gleder du deg til neste år når det er din tur, og hvilke yrke har du tenkt å presentere?
Svar: Ja, jeg gleder meg, og har tenkt å presentere paleontolog eller veterinær.

Spørsmål 4: Har du tenkt på noen måte du skal få frem ditt budskap?
Svar: Ta med hunden min (hvis veterinær) eller ta med fossiler jeg kjøpte i Mexico.

Så vet vi det. Det eneste som mangler nå er bilder. Som en lærer var så snill å ta. Her har bluret alle bildene av sikkerhetsmessige grunner.
Kjemiker

Fotograf

Politi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar