mandag 6. januar 2014

2014

2014! Nå som nyttårsfeiringen er overståt og vi har inntatt ett nytt år, har vi fått en ekstra time til å skrive i bloggen. Og vårt første oppdrag var å skrive om nyttår. Jeg valgte å spesialisere meg i nyttårsforsett. Jeg har mitt interessesenter for nyttårsforsett bak i leggen en plass, så jeg har ikke noen nyttårsforsett. Men jeg vet at mange har. Og jeg vet at mange har lyst på, men ikke er kreative nok til å finne på noen selv. Så her er en liste over forsinkede nyttårsforsett:

  1. Slutte å røyke
  2. Starte å røyke (ikke anbefalt)
  3. Reise den late rompa di fra sofaen og gjør noe kreativt!
  4. Senke virus-kvantumet på pc-en din (Du har ikke vunnet en iPad)
  5. Forbedre musikksmaken din (Eks: Two steps from hell, Audiomachine, Murray Gold)
  6. Jobbe med din perkusive vedlikeholds teknikk (å slå noe til det virker)
  7. Lære å spille piano
  8. Se mindre på Doctor who (sa ingen, noensinne, i alt av tid og rom)
  9. Håpe på snø (Det var skuffende lite snø her i desember)
  10. Legge seg tidligere (Verdens minst brukte nyttårsforsett)
  11. Gråte ut all frustrasjonen din (Hjelp)
  12. Slutte å spise snop i x-antall dager/uker/måneder/år/tiår/århundrer/årtusener
  13. Senke strømforbruket
  14. Bli en whovian (Det er aldri for sent...)
  15. Starte med hundeoppdrett
  16. Lage en hær av hamstre (inspirasjon)
  17. Bygge en Iron-Man drakt
  18. Reise til etiopia og si at du er fra fremtiden (De er fortsatt i år 2005)
  19. Bli en lama (Kom igjen, du vet du har lyst)
  20. Fullføre et nyttårsforsett for en gangs skyld!
Det viste seg at til og med jeg med min geniale og kreative hjerne ikke kom på mer en 20 nyttårsforsett. Så jeg antar jeg får vise dere noen funfacts om nyttår:
  1. Det nye året begynner i januar, som er oppkalt etter den romerske guden for porter, dører og begynnelser, Janus.
  2. Mindre enn 10 % av alle som starter et nyttårsforsett klarer å fullfløre det.
  3. Verdens mest brukte nyttårsforsett er å gå ned i vekt.
  4. Det er verdens eldtse helligdag, siden den startet i gamle babylon for 4000 år siden. Det er også her nyttårsforsettet antas å ha oppstått.
  5. Fyrverkeri antas å ha oppstått i en svunnet tid, når flamme og lyd skulle lage vekk demoner.
  6. Det er tradisjon i England å synge Auld Lang Syne når big ben slår 12. Det er en skotsk sang komponert av Robert Burns på 1700-tallet. Sangen betyr "Gode gamle dager"
  7. På nyttår er 75 % av alle amerikanere i selskap med 20 personer eller mindre.
  8. Det er vanlig å spise runde ting på nyttår, for å bringe lykke. Det betyr nemlig en fulkommen sirkel. I Spania spiser de for eksempel druer, i Nederland doughnuts, og i USA erter.
http://www.braatensbyggfornyelse.no/wp-content/uploads/2013/12/fyrverkeri_1256055399.jpg


Kilder:
http://www.2020site.org/fun-facts/New-Years-Eve-Fun-Facts.html

http://festivals.iloveindia.com/new-year/facts.html

http://www.wincalendar.com/New-Years-Day

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar