onsdag 17. april 2013

Regn

I dag skulle vi redigere et bilde om et dikt om regn. Men det regnet ikke. Ikke i det hele tatt. I stedet skinte sola kraftig. Så vi måtte bruke noe læreren kalte kreativitet. Flaks for meg har jeg alltid med regnbukse.
Dette er diktet vi skall lage bilde til:

En er en og to er to
vi hopper i vann
vi triller i sand
Zikk-zakk
vi drypper på tak
tikk-takk
det regner i dag

Regn, regn, regn, regn!
øsende regn,
pøsende regn
Regn, regn, regn, regn!
Deilig og vått,
deilig og rått.
 
Så skal vi redigere det til forskjellige følelser. Disseer som følger: Glede, sinne, uro/fare og forelskelse.

Dette er original bilde:


Det symboliserer at allerede i april er vi klare for vår. Det er ganske tidlig for norge å være.

Så er det følelsene: Glede:


Sint:


 


 
 Kjærlighet:
 Farlig:
 
 
Det gikk fint å redigere disse bildene, men jeg kjønte ikke alt med en gang og måtte tilbake og endre på tre av bildene. Bildet har jeg tatt selv på skolens eiendom med min egen regnbukse og programmet jeg brukte til å redigere er : http://pixlr.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar